Saturday, January 12, 2008

sabarlah sahabat

bagaimanalah agaknya andai aku yg diuji?
bagaimana agknya jika aku berada di tempatnya?
mampukah aku?tabahkah aku?kuatkah aku utk menghadapi dugaan-Nya??
benarlah...Allah x mmbebani seseorg mlainkan sesuai dgn ksanggupannya...
aku sdr,aku x sekuat n setabahnya dlm mghadapi dugaan...

sabarlah sahabatku yg diuji...wlaupun x prnah kita brtntang mata,apatah lg beramah mesra, tp aku pasti kita d jalan yg sama...jln mengharap keredhaan-Nya...insyaAllah.

hari itu,masa sahabat serumah ku bercerita, aku x dpt bayangkan bgaimana kalau aku d tmpat mereka?tp itu trhnti d situ sj...

tp hari ini,pabila aku mmbaca email ustaz mngenai detik2 penuh cemas itu, x dpt ku bayangkan kalaulah aku berada d situ pd saat itu...
ustaz bersedih..org lain juga bersedih...dan aku juga bersedih..

semoga Allah meredhai sgala usaha kalian...
dan kau sahabatku, berehatlah...semoga kau sntiasa dilindungi n dirahmati Allah...amin~

smoga dpt kita berjumpa satu hari nnti,ukhti emmy zalilah...salam ukhwah dr jauh..

No comments: